Zaštitnik građana Saša Janković izjavio je danas da će učiniti sve da se, kako je ocenio, zaustavi agonija u kojoj su mediji i novinari u Srbiji.“Gašenje medija u Kragujevcu dostiže neku vrstu momenta za uzbunu – ako to nije do sada bilo jasno, sada jeste. Sutra se prodaje imovina jedne od najznačajnijih gradskih medijskih kuća (RTK), a to je slika onoga što se, nažalost, dešava širom Srbije“ rekao je Janković agenciji Beta posle jednočasovnog razgovora s novinarima nekoliko kragujevačkih redakcija.

Po rečima Jankovića, mediji u Srbiji su „bačeni u institucionalno-pravni i politički vrtlog“, iz kojeg većina ne može da se spase, a žrtva nisu samo novinari, nego i građani.

„Bez medija, nema informisanja građana, a bez informisanih građana, nema slobodnih građana“, rekao je Janković.

On je najavio da će učiniti sve što su od njega danas novinari tražili, a u nadležnosti je zaštitnika građana, i ocenio da bi to „u normalnoj situaciji, trebalo da bude dovoljno da se zaustavi loš proces“.

„Obratiću se Gradu Kragujevcu i tražiti razjašnjenje zbog čega nije bilo sredstava u gradskom budžetu za finanansiranje projekata u medijima od značaja za informisanje građana“, rekao je Janković.

On je najavio da će se obratiti i ministarstvima za kulturu i informisanje, i za državnu upravu i lokalnu samoupravu, ako postoje problemi u komunikaciji i određivanju nadležnosti.

„Ta ministarstva bi trebalo da ponude strateški jasan i efikasan odgovor na ovakve dileme i rizike u kojima se mediji nalaze“, rekao je Janković i dodao da će stanje u medijima da predstavi „i na međunarodnom planu“.

„Primer Kragujevca može da posluži kao ilustracija stanja u medijima u Srbiji“, zaklučio je zaštitnik građana.

Zbog teške finansijske situacije, pred gašenjem su obe regionalne medijske kuće u Kragujevcu – nedavno privatizovana Radio televizija Kragujevac i najstarija privatna televizija u Šumadiji K9, a pod znakom pitanja je i opstanak jedinog nedeljnika „Kragujevačke“.

Gradska vlast u Kragujevcu već dve godine nije raspisala konkurs za sufinansiranje medijskih sadržaja.

autor: MŽ izvor: Beta

Nema komentara