Sto crteža iranskog umetnika Mehrdada Rashidija – dobitnika velike nagrade bijenala MNMU (2013) biće izloženo u MNMU u Jagodini do 30.11.2015. Autor izložbe je Nina Krstić.
Predstavljanje monografije “ Crtež kao molitva“ autora Nine Krstić biće održano i na ovogodišnjem Sajmu knjiga u hali 4, gde se MNMU pojavljuje kao značajna izdavačka kuća.
„…Traganje za skrivenim svetom izgubljenih snova, buđenje zaboravljenih, skrivenih duša, koje nestaju u mašineriji i apsurdu savremenog doba, nekog tuđeg sveta i veka, pokretački su motiv Merdada Rašidija. Kao duhovi, odlaze i nestaju, a zatim se ponovo bude u mislima umetnika – likovi. Posmatrajući njegova dela dolazimo do saznanja da je beskrajno polje otvorenih misaonih procesa u kojem se prepliću umetnikova svest i čulnost. Pomoću linije on uspostavlja, utemeljuje i preispituje unutrašnji ikonografski svet ličnih mitologija. Nostalgija za izgubljenim balansom, reakcija je na potisnutu podsvest, njegovo nesvesno lociranje u vremenu. Estetska hijerarhija čulne privlačnosti – otkrivanje je tih odnosa i predstavlja neobični izazov. Dešifrovanje njegovih kontemplativnih poruka zapravo je neobično putovanje u kome, ponešeni intenzivnim ritmom zbivanja, ostajemo trajno gladni njegovih kreativnih zapleta na beloj pozornici papira…“ zapisala je Nina Krstić, autor teksta u monografiji.
MEHRDAD RASHIDI – DRAWING AS A PRAYER
30 October – 30 November 2015, Museum of Naïve and Marginal Art, Jagodina, Serbia
Author author of the exhibition: Nina Krstić
The search for hidden world of lost dreams, the evoking of forgotten, secret souls which vanish in the machinery and absurdity of modern age and alien world and time are an inspiring motif of Merdhad Rashidi. Like ghosts, figures leave and disappear and then emerge again in the thoughts of the author. Observing his works we learn that a wide field of contemplative processes where the artist’s consciousness and sensuality intertwine is unlimited. By using a line he establishes and re-examines his inner iconographic world of personal mythologies. The nostalgia for the lost balance is a reaction to suppressed subconsciousness and his unconscious location in time. The esthetic hierarchy of sensual attractiveness is revelation of those relations and an unusual challenge. The interpretation of his creative, contemplative messages is a special journey where, exalted by the intensive rhythm of events we remain permanently eager for his creative plots on the white stage of paper.