Kako da pripremite benzinsku kosilicu za travu za proleće

0

Kako da pripremite benzinsku kosilicu za travu za proleće

Kosilica je jedan od najvažnijih alata u dvorištu koji se koristi često – u proseku 20 do 30 puta godišnje. Stoga je potrebno da se pravilno brinete o njoj kako bi radila bez problema.

Redovno održavanje kosilice osigurava njen dugotrajan rad. Ako se benzinske kosilice za travu održavaju u dobrom stanju, potrošnja goriva može biti manja čak i do 30%.

Osnovno održavanje može da obavi svaki korisnik. Međutim, vlasnici benzinskih kosilica imaju više posla oko održavanja, jer je to složeniji proces koji često zahteva posetu servisu. 

Čak i ako ste svoju kosilicu pripremili za zimsku pauzu prošle jeseni, dobra je ideja da je pregledate i podesite i na proleće.

U nastavku vam donosimo savete stručnjaka koji će vam pomoći da sprečite skupe popravke i da vaša motorna kosačica nesmetano radi tokom sezone rasta trave.

Pripremite se za održavanje uz osnovne alate

Da bi održavanje benzinske kosilice bilo olakšano, treba da imate pri ruci alate poput čekića, seta gedora, ključa za svećice i merača zazora na svećici, pištolja za mast, ključa za filter ulja, sečice i rukavica.

Ako vam neki od ovih alata nedostaje, uvek možete da ih potražit u prodavnici alata ili kupiti online.

  1. Odvojite žice od svećice

Kao i sa svim alatima, bezbednost je na prvom mestu. Pre nego što počnete da radite na vašoj motornoj kosilici za travu na benzin ovog proleća, ili bilo kada, uklonite svećicu ili barem odvojite žicu od svećice pre početka rada.

Ovaj jednostavan korak će vam pomoći da izbegnete potencijalne rizike po vašu bezbednost.

  1. Ispustite prošlogodišnje gorivo

Benzin ima kratak rok trajanja. Gorivo može propasti i postati neupotrebljivo već nakon samo mesec dana neaktivnosti. Ispraznite svo staro gorivo iz rezervoara kosilice pomoću sifona ili pumpe. Kod nekih mašina je moguće isključiti liniju za gorivo.

Ako ste koristili stabilizator za gorivo pre nego što ste odložili kosilicu za zimu, možda biste želeli da privremeno uskladištite gorivo u kontejner i kasnije ga vratite. Nemojte puniti rezervoar gorivom dok ne obavite sve ostale korake pripreme i ne budete spremni za košenje.

  1. Očistite kosilicu

Ako kosilica neće da upali, prvo je temeljno očistite. Za čišćenje, najbolje je da kosilicu okrenete na bok i isperete donju stranu podloge vodom. Baštensko crevo s jakim raspršivačem vode dobro će poslužiti

Budite oprezni da voda ne uđe u rupu za svećicu. Upotreba čistača pod visokim pritiskom nije potrebna niti preporučljiva. Za poslednji korak čišćenja, uklonite eventualne ostatke prljavštine tvrdom četkom ili žičanom četkom.

  1. Pregledajte noževe na kosilici

Proverite da li su noževi vaše kosilice oštri jer tupi noževi mogu oštetiti travu, dok su oštri noževi ključni za ravnomerno ošišanu travu. Ukoliko primetite da je nož ogreban ili da je izgubio oštrinu, treba da ga skinete i naoštrite ili zamenite

Ako to uradite tokom jeseni, bićete spremni za prolećnu sezonu košenja, jer ćete imati dovoljno vremena da nabavite delove i pripremite kosilicu.

  1. Proverite kaiš pogona

Najverovatnije vam zamena remena na samohodnoj kosilici za travu neće biti potrebna svake godine, ali je podešavanje njegove napetosti i provera na oštećenja ili prekomerno habanje dobra ideja.

Kaiš pogona bi trebalo da traje prosečno tri godine. Međutim, ako primetite oštećenje ili prekomerno habanje pre toga, vreme je da ga zamenite. To može biti znak da bi vaša kosilica trebalo da poseti servis kako bi se utvrdilo šta je uzrok takvog stanja na kaišu.

  1. Očistite ili zamenite filter vazduha

Čist filter vazduha ključan je za glatko funkcionisanje motora kosačice. Sunđer filtera vazduha može da se očisti tako što ćete ga skinuti i upotrebiti tečni deterdžent za posuđe i vodu. Isperite filter vrućom vodom, ali pazite da voda ne bude previše vrela.

Papirni filteri vazduha se obično bacaju nakon upotrebe i zamenjuju novim. Međutim, ako pri ruci nemate nov filter, uz pomoć kompresora i mlaznice za vazduh možete da oduvate većinu prašine sa papirnog filtera. To je dovoljno za kratkoročnu upotrebu, dok ne nabavite novi filter.

  1. Zamenite ulje

Kao i svaki drugi motor sa unutrašnjim sagorevanjem, ulje u motoru vaše kosilice treba redovno menjati kako bi se izbegla unutrašnja oštećenja. Obično je dovoljno jednom godišnje, u proleće, izvršiti zamenu ulja za većinu kosilica.

Ako imate velik travnjak koji oduzima nekoliko sati za košenje, promenite ulje u proleće i nakon svakih 50 sati upotrebe. Ukoliko vaša kosilica ima filter za ulje, trebalo bi da ga zamenite prilikom svake promene ulja.

  1. Zamenite filter goriva

Ako vaša kosilica za travu ima filter goriva, on se obično nalazi na liniji za gorivo između rezervoara i karburatora.

Pregledajte filter goriva svake prolećne sezone i zamenite ga ako izgleda prljav ili začepljen. U suprotnom, zamenite ga nakon svakih 200 radnih sati, odnosno svaku treću ili petu godinu.

  1. Podmažite točkove i kontrolne kablove

Točkovi i kontrolni kablovi na kosilici dolaze u kontakt s prašinom, prljavštinom i ostacima koji mogu sprečiti da rade kako bi trebalo.

Da bi se vaša kosilica vratila u najbolje stanje, podmažite točkove tako što ćete ih skinuti i naneti višenamensku mast tamo gde se točak vrti na osovini. Podmažite i ležajeve točkova ako ih ima, a zatim ih ponovo instalirajte.

Podmažite sve kontrolne kablove prskanjem ulja na vrhu i na dnu gde kabel prolazi kroz zaštitini omotač. Zatim, povucite polugu napred-nazad nekoliko puta da ih pokrenete.

  1.  Proverite svećicu

Svakog proleća proverite svećicu na vašoj kosilici tako što ćete je skinete i pregledate. Ako kosilica dobro pali i radi, možete je očistiti i proveriti razmak između elektroda.

Međutim, zamenom svećice svake godine sprečićete probleme koji bi se mogli pojaviti u neočekivanom trenutku. Ovo je posebno važno ukoliko imate stariju kosilicu ili ako često kosite travu u vlažnim uslovima, što može uticati na kvalitet paljenja.

Fotografije su sa sajtova: unsplash.com i freepik.com.

Prethodni tekstLink4MED vaš koordinator programa VTO
Sledeći tekstZašto je rent a car najbolji izbor za vožnju kroz Beograd 

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite komentar
Molimo vas da unesete ime