Nemački trgovinski lanac „Lidl“ biće sagrađen na oko 40 ari placa tvz. starog Juhora u Jagodini. Objekat će biti poput onih koji su srpskim turistima poznati u Grčkoj i prema nacrtu, imaće veliki parking prostor. Ulaz na parking biće iz ulice Kneza Milete. Grad je infrastrukturno kompletno opremio lokaciju.

„Možemo reći da će „Lidl“ u Jagodini biti otvoren za najkasnije dve godine, očekuje se i ranije. Prodajni objekat biće okrenut ka ulici Knez Milete i biće u potpunosti izgrađen po standardima ove kompanije. Ogroman parking prostor spada u obavezne prateće uslove ovakvih trgovinskih lanaca. Investitor odlučuje o datumu izgradnje i otvaranja“ kaže direktor Direkcije za izgradnju Jagodine, Miodrag Jevremović.

Jedan deo placa je u procesu restitucije i ova parcela ostaće u prvobitnom obliku. Radi se o vili nekadašnjeg jagodinskog industrijalca Teodora (i Pjetra) Klefiša. Ovaj objekat neće biti menjan niti diran.

Praksa „Lidla“ je, inače, da prvo obezbedi zemljište i sve građevinske dozvole za rad na određenom tržištu, pa da u isto vreme počne sa gradnjom svih objekata. Takav način poslovanja važi i u Srbiji.

Mada „Lidl“ nema u svojoj ponudi velike i poznate brendove, već uglavnom robne marke, stručnjaci ne sumnjaju da će njihove niske cene podstaći i druge trgovinske lance da pribegnu pojeftinjenjima.

Ekonomista Dragovan Milićević kaže da ova nemačka kompanija ima nameru da u Srbiji pokrije što veću teritoriju svojim objektima.
– Oni su planirali kupovinu zemljišta na oko 15 lokacija u Srbiji. Kada je njihova ponuda u pitanju, „Lidl“ ima jedan određeni broj proizvoda koji nudi i evidentno je da će oni biti jeftiniji nego kod drugih. To su uglavnom robne marke, dakle, njihovi proizvodi, a ne veliki brendovi. To će svakako značiti našim kupcima – objašnjava Milićević.

Predsednica Centra za zaštitu potrošača Vera Vida napominje da kupci u Srbiji već duže vreme sa nestrpljenjem očekuju dolazak „Lidla“ zbog niskih cena.
– Ovaj trgovinski lanac će svakako doprineti stvaranju veće konkurencije. Samim tim će doći do spuštanja cena i u drugim velikim marketima. Na taj način će potrošačima veliki broj proizvoda postati mnogo dostupniji. Takođe, treba očekivati i da određeni broj naših građana bude zaposlen u „Lidlovim“ radnjama, što je dobro za sve nas – smatra Vera Vida.

Nema komentara