DUBINA PROREZA NA ZIMSKIM GUMAMA NE MANJA OD ČETIRI MILIMETRA

0

Od 1. novembra do 1. aprila obavezna je upotreba zimskih guma za sve učesnike u saobraćaju, ali je podjednako važno i da dubina proreza na tim gumama ne bude manja od četiri milimetra. Ovo stoga što sigurno ima vozača kojima su se zimski preumatici istrošili, otkad je 2012. godine Pravilnikom o tehničkim uslovima za vozila uvedena ova obaveza.

Zašto su važne zimske gume? Zato što letnje na temperaturi ispod sedam stepeni gube svoju najvažniju karakteristiku – dobro prianjanje na asfalt, a njihov zaustavni put prilikom kočenja je i do dva puta duži od propisanog traga koji ostavljaju zimske. Nasuprot letnjim, dubina kanala na šarama guma za zimu je veća i ima ih mnogo više, dok u gazećem sloju gume takođe ima više malih kanala. Sve to zajedno obezbeđuje dobro prianjanje za asfalt, ali i dosta kraći zaustavni put, što garantuje veću stabilnost vozila i sigurnost vozača.

Vulkanizer Stefan Grčić objašnjava da je, kad je reč o kvalitetu guma, zimi bolje imati zimske gume od univerzalnih, koje takođe zadovoljavaju zakonske kriterijume.

– Zimske gume imaju lamelice koje omogućavaju dosta lakše i sigurnije kočenje po klizavim uslovima. U Srbiji postoji dobar izbor pneumatika za hladno vreme, mogu se nabaviti gume čak dvadesetak različitih proizvođača – kaže Grčić.

Kao jedno od rešenja, vozači vide i tazovane univerzalne gume. One se mogu koristiti tokom cele godine, a dovoljno je da na sebi imaju simbol pahuljice, planine ili oznaku M+S. Međutim, iako imaju šaru koja je na zlatnoj sredini između letnjih i zimskih, iako su fleksibilne na niskim temperaturama, vulkanizeri ipak savetuju posedovanje dva odvojena kompleta guma.

– Univerzalne gume nisu najsrećnije rešenje za naše podneblje. Oscilacija u temperaturama je ogromna, leti je i do 50 stepeni, dok se zimi spusti ispod minus deset. Zbog toga je teško da isti pneumatik da dobre rezultate na vrelom asfaltu, po kiši, snegu ili ledu. Mogu da vrše posao, ali je uvek bolje imati i letnje i zimske gume – savetuje Grčić. Pogotovo se to odnosi na one koji prelaze više od 10.000 kilometara godišnje, jer će im dva seta guma duže potrajati.

Generalni sekretar AMSS Predrag Đurđev kaže da bi vozači, pored zakonske obaveze, trebalo da zamene gume i zbog svoje, ali i bezbednosti drugih učesnika u saobraćaju.

– Apelujemo na sigurnost. Zimske gume su po smesi mnogo mekše od letnjih i s obzirom na atmosferske prilike i meteorološke najave, moraće da se koriste. Štiteći sebe i svoje putnike u vozilu, vi štitite i druge učesnike u saobraćaju. Takođe, neophodna je dubina šare od najmanje četiri milimetra – rekao je Đurđev.

blic.rs

Prethodni tekstMIHAJLOVIĆ: NOVIM ZAKONOM NOVAC ZA TREĆE DETE DO PUNOLETSTVA
Sledeći tekstU BIBLIOTECI PROMOCIJA KNJIGE ,,URNEBESNA FIZIKA“

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite komentar
Molimo vas da unesete ime