U školi insistirali da dete sa Daunovim sindromom polaže prijemni kao i druga deca

1

Marina Samardžić je devojčica sa Daunovim sindromom koja je završila osnovno muzičko obrazovanje prema inkluzivno obrazovnom programu (IOP) i želela je da upiše srednju muzičku školu „Stevan Mokranjac“ u Požarevcu. Njena porodica je zahtevala da škola sadržaj prijemnog ispita prilagodi njenim mogućnostima, što škola to nije uradila, a direktor tvrdi da nemaju nikakvu zakonsku obavezu da sadržaj testa izmene, već samo da obezbede adekvatne uslove za polaganje, što su učinili.

„Mojoj Marini su podvalili prijemni za zdravorazvojnu decu za upis u SREDNJU MUZIČKU ŠKOLU. Ona je završila 6 godina niže (osnovne) muzičke škole po IOP programu (programu prilagođen za njene sposobnosti), došla je na red i srednja škola. Kao hladan tuš, dočekala nas je vest da će moja Marina morati da polaže prijemni kao i ostali???? U početku smo mislili da je šala, ali danas drugi dan prijemnog sat ipo vremena ponižavanja, pardon ispitivanja moje sestre pitanjima za koje ona nikad nije čula? Bilo je to najdužih sat ipo ikada, moja Marina se lavovski borila i na svako pitanje sa osmehom pokušala da da odgovor, ali nažalost ovog puta su joj pojedini stali na put. Sa podsmehom su je oni koji su joj to namestili ispratili iz škole i počeli da pričaju kako joj tu zapravo nikad nije ni bilo mesto jer je zaostala“ napisao je njen brat Vladimir na društvenim mrežama.

Porodica je najzad 12. aprila podnela prijavu za prijemni ispit, u kojem su zahtevali da se sadržaj testa prilagodi Marininim mogućnostima – „jer se dete školovalo do sada po IOP-2 programu i nikad nije učila ništa niti je pripremana za bilo koji drugi zahtev, koji nije po IOP-2“.

„Moja majka je dostojanstveno izvela moju sestru da polaže prijemni ispit koji nije bio prilagođen njenim mogućnostima, već su joj davani testovi težine kao i za zdravorazvojnu decu. Iako je ona uložila nemoguće napore da da odgovore na nešto što nikad u svom životu nije videla. Moja majka je herojski podnela tri dana ponižavanja sopstvenog deteta, jer su ispred nje stavljeni zahtevi koji ne pokazuju šta je sve Marina naučila za proteklih šest godina u muzičkoj zahvaljujući njenom divnom profesoru. Ispred nje su stavljeni zahtevi da pokažu koliko ona ne zna i direktno su moju sestru izložili brukanju, ponižavanju zbog svog neznanja i svog invaliditeta. Na dan kada je Marina izašla na prijemni koji nije prilagođen njenoj dijagnozi, stavljena je u nepovoljniji položaj i škola dikretno prekršila zakon o zabrani diskriminacije“, tvrdi Marinin brat Nikola.

Iz muzičke škole „Stevan Mokranjac“ za Novu S kažu da su se vodili dokumentom Ministarstva prosvete, „Smernice za prilagođavanje prijemnog ispita za srednju školu učenicima kojima je potrebna dodatna obrazovna podrška“, u kojem se nigde ne navodi da sadržaj testa treba da se promeni.

„Deci je omogućeno da se ako ne polože prijemni ispit, upišu u neke druge škole pogodne za njih, shodno njihovim sposobnostima i bez prijemnog ispita“, rekao je direktor škole Zoran Marić za Nova.rs.

 

1 KOMENTAR

POSTAVI KOMENTAR

Molimo vas unesite komentar
Molimo vas da unesete ime