Na ulicama sve više trotineta, vozači često maloletna lica

0

Na ulicama svakog dana možemo primetiti sve veći broj vozača trotineta koji se ravnopravno kreću u saobraćaju, a neki od vozača su deca. Oni voze trotinete na ulicama gde se odvija gust saobraćaj što je rizično i za vozače trotineta ali i za druge učesnike u saobraćaju. 

Pravila vožnje električnih trotineta u Srbiji, i pored brojnih najava, još uvek nije pravno regulisana. Nadležni kažu da će ova oblast biti preciznije definisana odredbama novog zakona o bezbednosti saobraćaja, a koji će, tvrde, biti u skladu sa primerima najbolje evropske prakse.

„Apelujemo na sve korisnike da, prilikom učešća u saobraćaju, posebnu pažnju obrate na svoju bezbednosti i bezbednost svih učesnika u saobraćaju. O pravilnoj upotrebi električnih trotineta, kao i o saobraćajnim površinama kojima oni smeju da se kreću, možemo govoriti tek po usvajanju zakonskog okvira. Svakako, na trotoarima ne treba da idu brže od brzog hoda pešaka. Dakle, prilikom kretanja trotoarom nema zaletanja, vozači trotineta treba da imaju u vidu da pešaci na trotoaru ne očekuju, niti imaju razlog da očekuju kretanje drugih učesnika po površini koja je primarno namenjena za kretanje pešaka, značajno većom brzinom“, napominju u Agenciji za bezbednost saobraćaja.

Neka istraživanja pokazuju da jedan od potencijalnih problema koji se mogu javiti pojavom električnih trotineta na mreži puteva jeste uticaj na ometanje pažnje vozača drugih vozila.

Ometanje se događa kada pojedinac skrene pažnju sa vožnje što može da smanji njegove sposobnosti (Walker i Trick, 2019), a ometen vozač je glavni uzrok saobraćajnih nezgoda (Klauer et al., 2006).

Višemesečnim istraživanjem autori su došli do sledećih rezultata. Naime, kada je u pitanju saobraćajna površina na kojoj vozači češće uočavaju vozače električnih trotineta, u 58 odsto slučajeva uočavaju ih na trotoaru, dok ih na kolovozu uočavaju u 42 odsto slučajeva.

Kad je u pitanju starosna struktura ispitanika, vozači su se izjasnili da u 87 odsto slučajeva primećuju mlađe vozače e-trotineta, dok u 13 odsto slučajeva uočavaju starije vozače električnih trotineta.

Interesantan podatak je da 58 odsto vozača smatra da vozači e-trotineta ometaju njihovo kretanje na način da su vozači bili primorani da brzinu i način kretanja prilagode brzini i načinu kretanja e-trotineta.

Nasuprot tome, 42 odsto vozača se izjasnilo da ih vozači električnih trotineta ne ometaju na način da moraju da se prilagode njihovoj brzini i načinu kretanja, odnosno smatraju da bez ometanja mogu zajedno učestvovati u saobraćaju sa vozačima električnih trotineta, preneo je list Danas istraživanja na ovu temu.

Prethodni tekstPolicija u dvorištu kuće u Paraćinu pronašla 26 saksija kanabisa
Sledeći tekstBruno Langer : Najveći problem ovog vremena je zagađenje ljudske duše

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite komentar
Molimo vas da unesete ime