Da nije dovoljno samo dodati naslovu reč SKANDALOZNO, to već i ptice na grani znaju. Ne da nije dovoljno, čak nije ni poželjno. Te “trikove” za privlačenje pažnje publika smatra jeftinim i odavno prevaziđenim.

A kako onda zaista nastaju odlični naslovi? Najbolji savet koji vam možemo dati jeste da se stavite “u cipele” čitaoca. Zapitajte se, da li biste vi kliknuli na svoj naslov, da ste slučajno naišli na njega negde u pretrazi? Ili, ako vam je lakše, pokušajte da se setite kakvi su to naslovi zadržali vašu pažnju.

Pretpostavljam da ćete primetiti da je neki od tih naslova obično sadržao one dve magične reči “Kako da”. Ljudi vole takve naslove jer im nedvosmisleno nagoveštavaju da će u tekstu naći rešenje za neki gorući problem. A, ako smo već kod rešavanja problema, tekst koji ima takvu tematiku može imati i naslov koji identifikuje problem i najavljuje rešenje koje će oduševiti čitaoca. Naravno, morate u potpunosti stajati iza tvrdnje koju navodite u naslovu. Ukoliko vam je naslov privlačan i zvučan, a tekst “mlak”, pokvarićete čitav utisak i izgubiti čitaoce na duže staze.

Još jedan primer naslova na koji će ljudi dobro reagovati jesu ček-liste ili naslovi koji u sebi sadrže broj. Nagovestite čitaocu da će u tekstu pronaći 5 saveta kako da nešto uradi, popravi, ili 5 razloga zašto je baš to dobro za njih, i magnetično ćete ih privući da nastave sa čitanjem.

Ako se ni jedan od datih primera ne uklapa u ono o čemu želite da pišete, najbolje je da naslov sastavite tako da zagolica maštu čitaoca, dajući mu samo nagoveštaj onoga što tek sledi. To su verovatno i najzanimljiviji naslovi po mišljenju žurnalista i profesionalnih blogera.

Ukoliko vas ova tema zaista interesuje, još korisnih saveta možete čuti od Aleksandre Petrovski, koja će vam govoriti o pisanju bloga u poslovne svrhe na IT konferenciji Jagodrom. Registrujte se na www.jagodrom.rs

Nema komentara