TEHNIČKI NEISPRAVNA VOZILA ODNELA 70 ŽIVOTA

0

U Srbiji je prošle godine život izgubilo 70 osoba u 1.000 saobraćajnih nezgoda u kojima je jedan od uticajnih faktora bila tehnička neispravnost vozila, a Pravilnik o tehničkim pregledima, koji se očekuje uskoro, znatno će uticati na suzbijanje negativnih pojava na linijama tehničkih pregleda vozila, rečeno je na konferenciji u Auto-moto savezu Srbije (AMSS).

Budući da danas većina tehničkih pregleda živi od provizije koju im daju osiguranja da bi prodavali njihove polise, to je izuzetno loše sa stanovišta bezbednosti saobraćaja, jer oni u stvari nisu zainteresovani za kvalitetno testiranje tehničke ispravnosti vozila.

Posebno je zabrinjavajuće da besplatne akcije provere vozila AMS-a pokazuju da oko trećine vozila ima problema sa kočnicama, a u pojedinim mestima na jugu Srbije, čak 37 odsto kontrolisanih vozila nema ispravne kočnice.

Predsednik AMSS Mirko Butulija rekao je da AMS i MUP po tom pitanju imaju jedinstven stav i da su vrlo dobro upućeni u situaciju na terenu i naglašava da veliki broj linija tehničkih pregleda obavlja tehnički i bez vozila uopšte, da ga i ne vidi.

„Znači date nekoj agenciji dokumenta i oni završe registraciju. Vozači smatraju da im je to najlakši i najbrži način, ali s druge strane, to je definitivno najnebezbedniji način“, smatra Butulija.

Takođe, kako ističe, zbog ekonomske situacije, većina vozača ne radi redovnu kontrolu vozila, niti redovne servise u propisanim intervalima, tako da, kako ukazuje, sve to utiče na ispravnost vozila i mogućnost predviđanja greške, odnosno momenta kada je vozilo neispravno.

„Tačno je da je većina tehničkih pregleda, u uslovima konkurencije, svoj biznis prilagodila prihodima od osiguravajućih kuća koje dobijaju prodajući polise.

Prosto, tehnički pregledi nametnuli su se kao prirodan kanal prodaje, tako da na jednom mestu završite sve, što je normalno i po nama je to dobro, da se radi tako, ali, tu fali deo o regulativi, odnosno onaj ‘čuveni deo’, Pravilnik o tehničkim pregledima“, kaže Butulija.

Taj pravilnik, kako kaže, već je dugo u pripremi, a on se nada da će u najskorije vreme biti donesen, jer veruje da će primena tog pravilnika ozbiljno suzbiti trenutnu situaciju koja jeste takva, da se tehnički pregledi rade u sprezi sa agencijama, misleći na profit, a ne na bezbednost saobraćaja.

Navodeći da su zemlje u okruženju te probleme rešili prostim uvođenjem video nadzora i posebnih softvera koji kontrolišu tehnički pregled, Butulija kaže da tako novi pravilnik mora da propiše i minimalno trajanje tehničkog pregleda i sam postupak kako to izgleda.

Pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije MUP-a Vladan Nikolić očekuje u skorije vreme i donošenje Pravilnika o tehničkom pregledu vozila i sve je to, kako ukazuje, okvir jedne regulative, koja u startu treba da doprinese borbi protiv neželjenih pojava i zloupotreba na linijama tehničkih pregleda.

Sve aktivnosti koje je MUP preduzimao i koje će preduzimati, ističe Nikolić, biće u cilju suzbijanja negativnih pojava na linijama tehničkog pregleda vozila, dok, kako navodi, prošle godine u Srbiji, 2.818 vozila isključeno je iz saobraćaja zbog tehničke neispravnosti.

Tanjug

Prethodni tekstDANAS ISPLATA NOVČANE NAKNADE NEZAPOSLENIMA
Sledeći tekstTONČEV NAPUŠTA SPS

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite komentar
Molimo vas da unesete ime