Maksimalna količina alkohola u krvi za vozače smanjena je sa 0,3 na 0,2 promila, uz veće sankcije za prekoračenje brzine, dok su kazne za nevezivanje pojasa duplirane, donele su izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja koje su usvojene u Skupštini Srbije.
Predviđene su i strože kazne za nasilničku vožnju, pa je tako za preticanje kolone preko pune linije, dva ili vise prolazaka kroz crveno svetlo za manje od 10 minuta, vožnja sa više od dva promila alkohola u krvi – predviđen obavezan zatvor od 30 do 60 dana ili kazna rada u javnom interesu od 240 do 360 sati, kao i 14 do 16 kaznenih poena i devet meseci zabrane upravljanja vozilom.
Kazna za nevezivanje pojasa, ubuduće će umesto 5.000 biti 10.000 dinara.

Predviđeno da se deca mogu prevoziti samo u odgovarajućem bezbednosnom sedištu, odnosno na podmetaču za sedenje, u zavisnosti od uzrasta i visine deteta.
Za pojedine prekršaje smanjene su kazne, poput vožnje u zaustavnoj traci, ili ako je vozačka dozvola istekla za više od šest meseci, jer se smatra da je to propust koji vozač može da napravi, a koji nema veze sa vozačkim znanjem i sposobnostima.

Pojedine radnje se više ne smatraju prekršajem – preticanje bicikala, radnih mašina, tarktora, motokultivatora, odnosno zaprežnog vozila, preko pune linije, pod uslovima propisanim zakonom, jer je uočeno da leti to utiče na stavranje kolona, što smanjuje bezbednost na putevima.

Izmenama Zakona su pooštreni uslovi za dobijanje vozačkih dozvola, a mladi vozači će moći da upravljau vozilom snage motora do 80 kilovata, sve dok po proceni stručnjaka ne steknu zrelost i iskustvo za samostalno upravljanje ostalim kategorijama vozila. Za mlade vozače predviđena je nulta tolerancija na alkohol, telefoniranje, kao i zabrana vožnje između 23 i šest sati, a moći će da prevoze najviše tri osobe, uključujući i osobu pod čijim nadzorom voze.

Takođe, predviđene su i nove mere kontrole za auto-škole, kako bi se povećao kvalitet obuke, i to kroz jedinstveni informacioni sistem u koji će se “slivati” svi podaci vezani za osposobljavanje kandidata, uključujući i audio i video zapis polaganja ispita.

Kada je reč o tehničkom pregledu vozila, predvijeno je obavezno uspostavljanje video nadzora prilikom vršenja tehničkog pregleda koji će posebnim programom biti povezan sa MUP-om. Izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja koje je danas usvojila Skupština Srbije doprineće da se smanji broj poginulih na putevima u našoj zemlji, ocenjuje Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Pooštrene su sankcije za vožnju pod dejstvom alkohola i narkotika, prekoračenje brzine, a strogo she se kažnjavati oni koji ugrožvajaju bezbednost dece u saobraćaju, napominje Okanović za Tanjug.

Predviđeno da se deca mogu prevoziti samo u odgovarajućem bezbednosnom sedištu, odnosno na podmetaču za sedenje, u zavisnosti od uzrasta i visine deteta.

„U odnosu na Zakon iz 2009. godine, novi Zakon o bezbednosti saobraćaja je znatno izmenjen. Zakon prate tehnološke novine, ispravljaju se greške koje su uočene od 2009. do danas, ali i uvode novine za koje se smatra da će smanjiti broj poginulih i povređenih“, objašnjava Okanović.

Izmenama zakona su predviđene i strože kazne za nasilničku vožnju, pa je tako za preticanje kolone preko pune linije, dva ili vise prolazaka kroz crveno svetlo za manje od 10 minuta, vožnja sa više od dva promila alkohola u krvi – predviđen obavezan zatvor od 30 do 60 dana ili kazna rada u javnom interesu od 240 do 360 sati, kao i 14 do 16 kaznenih poena i devet meseci zabrane upravljanja vozilom.

Okanović kaže da je prošle godine poginulo 579 ljudi na putevima, što je pet odsto manje u odnosu na godinu ranije ali, među nesrećno stradalima je bilo četrnaestoro dece.

Vlada Srbije je 2015. usvojila Srategiju bezbednosti saobraćaja na putevima Srbije, podseća Okanović, kojom je predviđeno da se broj poginulih do 2020. prepolovi u odnosu na 2011. godinu, a osnovni cilj te Strategije, ističe, je da do tada nijedno dete ne pogine u saobraćaju.

„Znatno su pooštrene sankcije za ugrožavanje bezbenosti dece u saobraćaju, pa čak i za roditelje koji na nepropisan način prevoze decu u vozilima“, kaže Okanović.

Govoreći o kaznjavanju vozača pod dejstvom alkohola, ističe da se dozvoljeni nivo alkohola u krvi za vozače sada spušta sa 0.3 na 0.2 promila.

Nema komentara