U Yoga industry utrošeno je 27 milijardi dolara od 2008. do 2012. godine. Promocija joge doprinela je tome da njena popularnost poraste za oko 30 odsto. Oko deset odso Amerikanaca posećuje časove joge. A evo i mitova o njoj koje želimo da razbijemo:

challenge-change

1.mit – Joga vam pomaze da izbacite toksine. Ovaj mit govori o tome da znojenje koje prouzrokuju vežbe rokom joge, dovode do pojačanog znojenja pa navodno iizbacivanja toksina. Ustvari, nasa tela se znoje kako bi se održala niska temperatura tela, a ne da bi se eliminisao toksicni otpad (to je posao nasih bubrega, jetre i digestivnog sistema). Kada se znojite, vi ispuštate vodu, so i elektrolite, ne toksine. „ Najbolji nacin da pomognete vasem telu da izbaci toksine je da ih manje unosite.” – rekla je Monika Reinagel. To ne znaci da joga nije odlican oblik vezbanja, naprotiv. Joga snižava pritisak, poboljšava kapacitet pluća, smanjuje rizik od bolesti srca i olakšava uznemirenost.

2.mit- Morate da vezbate 60-do-90 minuta da biste imali koristi! Naravno da je osećaj fantastičan kada posle dugog časa joge napustite prostoriju za vežbanje, ali samo zato što nemate sat (ili više) vremena, ne znači da treba da ostanete van strunjače. Čak i kratka joga vežba ima dokazane prednosti. Istraživanja pokazuju da se za samo 20 minuta joge moze povećati funkcija mozga, poboljšanje fokusa, ubrzavanje obrade informacija i poboljšavanje radne memorije.

 

3.mit – Joga je vrsta religije…?… zapravo većina ljudi vežba zbog mentalnih prednosti joge, ali ne zato što održava povezanost između svoje religije i joge..dakle, nije istina d ajoga ima veze sa religijom. Drugi glavni motivi zašto ljudi idu na jogu su smanjenje stresa i povećanje generalnog fitnes nivoa.

0928af3f8cbf0f7ca66f7a6d81475dd0

4.mit– Joga ne podrazumeva nikakav rizik. Istina je da je joga nisko-uticajni oblik vežbanja koji je bezbedan za većinu ljudi, kada se radi pravilno. Rizik povreda iz joge je nizak, ali u retkim slučajevima, joga moze izazvati neke vrste moždanog udara ili oštećenja nerava, poručuju u Nacionalnom institutu za zdravlje. Trudnice i ljudi sa glaukomom i išijasom, naročito, moraju da menjaju i izbegavaju određene poze

5.mitNajbolje je vežbati jogu na višim temperaturama. Zapravo, radi se o Bikram jogi koja je dugo praktikovala izvođenje specifičnih poza u sobama zagrevanim na 40 stepeni. Na visokim temperaturama uz pomoć joge, žene izgube samo 330 kalorija po Bikram vežbi, a muškarci oko 460. To je mnogo manje od procenjenih 670 kalorija koje mogu biti spaljene u par sati rigorozne vežbe. Joga treba da se izvodi onako kako vam prija, lakše ili tee, na vašem telu je da odluči.

(prevod sa www.hufingtonpost.com – Anđela Pantić)

Jedan komentar

  • Odgovori
    Nada
    17. septembra 2014.

    Mnogo sam čula priča o jogi. I one koje plaše i one koje stimulišu, ali posle prvog treninga sam sigurna da sam pronašla moj omiljeni vid rekreacije. I tela i duha.