Predsednik Unije turističkih asocijacija Jugoistočne Evrope i potpredsednik Upravnog odbora YUTA, kao i vlasnik turističke agencije Belvi Travel, Milan Lainović kaže da se aranžmani za predstojeća letovanja prodaju istim intenzitetom kao i prošle godine. On kaže da je Grčka i dalje destinacija br 1 a da je u 2014. godini zabeležen porast turističkih aranžmana baš u ovoj zemlji, čak 20 odsto.

MILAN LAINOVIC

Milan Lainović

„Uvođenjem trenda ranog bukinga već od decembra počinje prodaja letnjih aranžmana. Popusti su od 3o i 40 odsto. Na taj način putnici dobijaju mnogo jeftinije letovanja. Deca često tada letuju besplatno. U Srbiji građani možda neće otići na zimovanje, skijanje, doček Nove Godine ali će otići na letovanje“ kaže Lainović.

Belvi travel ove godine nudi odlične aranžmane za tvz. grčke Karibe – Sivotu, ostrvo Lezbos, Peloponez, ostrvo Karpatos (koje se nalazi između Krita i Rodosa) ali i Kefaloniju, Eviu i ostala grčka ostvra.

„Sicilija je od 25, 30 evra do hotela sa pet zvezdica. Sicilija je mondensko letovalište sa prelepim kamenitim plažama i dostupna je našim turistima. Naše ljude zanima i da vide nešto pa su u sklopu letovanja na Siciliji, organizovani obilasci sicilijanskih sela, poseta Etni itd. Egipat je takođe tražena destinacija ove godine“.

Unija turističkih asocijacija Jugosistočne Evrope koju čini šest država u okruženju (Srbija, Makedonija, Crna Gora, Albanija, Hrvatska, Bosna) napravile su zajednički paket koji podrazumeva dvođenje turista iz dalekih zemalja poput Indije, Pakistana kako bi obišli zemlje Balkana.

„Ni jedna stranac nema posebno šta da vidi za sedam dana u Srbiji. Okupili smo se oko strateškog cilja da napravimo zajedničke pakete od 14 dana a ponuda podrazumeva da turisti provedu po tri dana u svakoj zemlji i vide najbolje od nje. Albanci imaju veliku želju da dolaze srpski turisti, blizu smo i oni se bore za svakog putnika. Da nije politike, Albanija bi bila mnogo posećenija. Prošle godine smo imali 50 rezervacija u Albaniji, svi su bili zadovoljni. Hoteli su na plaži. Albanija je 30 do 40 odsto jeftinija od Grčke ali to se svakako ne može porediti. Hotel sa 4 zvezdice na plaži je 25 evra po danu“ dodao je Lainović.

Predsednik Unije i UO YUTA kaže da su zemlje u okruženju imale subvencije od strane države kako bi neka mesta posebno razvijali.

„Makedonija je dala subvencije za Ohrid, stimulans. Svaki putnik iz daljih zemalja Evrope koga dovede agencija dobija 10 do 40 evra po putniku, takođe mogućnost besplatnog učešća na sajmu turizma u inostranstvu itd. Sve je to vrlo značajno za nas. Ali u Srbiji toga nema. To je posao Turističke organizacije Srbije. Dovesti jednog stranca u Beograd nije lako jer u svetu ima čarobnih mesta koja su još neistražena“ zaključio je Milan Lainović.

KOPAONIK SKUPLJI OD SVIH EVROPSKIH SKIJALIŠTA!

Lainović nema objašnjenje zašto je Kopaonik i dalje najskuplja destinacija.

„Kopaonik je skuplji od svih evropskih skijališta i tu nema objašnjenja zašto je tako. Veliki broj skijaša voli da ide na Kopaonik, nije daleko, nije previše visoko ali neosnovano je skupo. Nerealne cene dovešće do toga da za par godina niko neće ići na Kopaonik. Jahorina je odlična planina ali je problematična zbog snega, može danas da ga ima, sutra da ga nema. Austrijska i italijanska skijališta jeftinija su od Kopaonika, ona u Sloveniji takođe“.

PUTNICIMA PORUKA DA PUTUJU PREKO AGENCIJA ČLANICA YUTE

Lainović je apelovao na putnike da obavezno putuju preko agencija koje su članice YUTA.

„Putujte preko agenicija koje su članice YUTA jer su one u obavezi da štite i ineterese agencije i interese putnika. Zato je vrlo važno putovati bezbedno“

Nema komentara