Ukoliko bismo morali da izdvojimo samo jednu stvar koja bi značajno uticala na vaše zdravlje, to bi definitivno bio san. Spavanje utiče na sve procese u organizmu, od energetskih nivoa, do potencijala za sagorevanje masti. Stvarno se isplati spavati 7-9 sati svake noći.

Ali, šta ako, uprkos vašoj želji i svom trudu, prosto ne možete dovoljno da se naspavate? Šta ako cele noći ležite u krevetu, prevrćete se i satima ne možete da zaspite?

Ukoliko nesanica utiče na vas, sigurno ćete postati isfrustrirani. Dobra vest je da postoji nekoliko trikova, uz pomoć kojih je možete savladati.

Saveti i strategije uz pomoć kojih ćete pobediti nesanicu

Nađite sat vremena za sebe

Jedan od najčešćih razloga zbog kog se ljudi muče da zaspe noću, je stres sa kojim se svakodnevno nose. Ukoliko se prevrćete u krevetu i misli vam prelaze sa jedne teme na drugu, teško ćete zaspati.

Zato je jedna od dobrih ideja za nošenje sa stresom – sat vremena za opuštanje. Nađite vremena za sebe i radite nešto što vam prija. Opustite se u toploj kadi. Pročitajte knjigu. Vežbajte duboko disanje ili meditirajte.

Zašta god se odlučili, nemojte raditi stvari koje stimulišu poput spremanja, vežbanja, pretraživanja po internetu (ni na kompjuteru, ni na telefonu). Ekrani i akcije koje stimulišu mozak na rad, otežaće vam proces uspavljivanja.

Proverite koliko kofeina unosite

Zatim, proverite unos kofeina. Da li pijete kafu u kasno poslepodne? Ukoliko klimate glavom, to može biti jedan od problema.

Setite se da kofein možda deluje na vas samo 6 sati, ali organizmu treba 14 časova da ga izbaci iz sistema. Tako da, čak i ako ste poslednju kafu popili u podne, a već ste u 22h u krevetu, i dalje možete osećati uticaj.

Pokušajte da unos kofeina svedete na oko 200mg dnevno, i da pijete kafu samo u prepodnevnim časovima. Ukoliko možete, probajte da u potpunosti izbegavate kofein, i počnite da konzumirate biljne čajeve. Ne zaboravite da se kofein nalazi i u mnogim drugim pićima, poput zelenog čaja, energetskih napitaka, kao i u čokoladi.

Pripremite spavaću sobu za spavanje

Jako je važno da svoju spavaću sobu sredite upravo tako- u sobu za spavanje.To znači da treba da prilagodite temperaturu (u hladnijem okruženju se bolje spava), isključite sva svetla i roletnama zamračite sobu, i ukoliko je moguće, stišate sve što može proizvoditi neki zvuk.

Nekim ljudima mogu smetati čak i kola koja prolaze na ulici, pa ako spadate u ovu grupu, mašina koja pušta zvuke prirode bi vam mogla pomoći da se opustite. Ova mašina proizvodi zvukove koji su konzistentni i neće vam prekidati san, za razliku od nekontrolisane buke koja dolazi spolja.

Pazite šta jedete

I na kraju, vodite računa o tome šta i kako jedete u toku dana, preporučuje dijetaplus.com. Od teškog obroka ćete i teže zaspati, pogotovo ako patite od gorušice ili problema sa varenjem. Ukoliko pojedete puno hrane pre nego što legnete, organizam će vas držati budnima sve dok vam stomak ne ‘proradi’.

Lagana večera je najbolja opcija, jer ne želite da legnete gladni, pošto vam i prazan stomak može smetati da zaspite. Držite se hrane koja je lako varljiva i nije začinjena. Malo jogurta ili toplog mleka, manja činija nezaslađene ovsene kaše, sve su to dobre opcije.

Setite se ovih saveta ukoliko patite od insomnije. Ukoliko imate dobar pristup problemu, lako ćete ga rešiti i ponovo ćete moći da spavate kao beba.

 

Nema komentara