Da li ste nekada imali osećaj da vam Facebook čita misli? Iako to niste objavili na društvenim mrežama, kao da zna da ste možda od nedavno trudni, da vašem detetu možda trebaju nove cipele, ili planirate da naučite neki strani jezik?
Ništa tu nije slučajno, postoji dobar razlog zašto se to događa. Ne, nije u pitanju telepatija. U pitanju je nešto što je ljudima u internet marketingu već duže vreme poznato. To što vas stvari o kojima ste razmišljali i istraživali takoreći prate i “iskaču vam iz frižidera”, zapravo se zove remarketing.
Svi mi posećujemo različite internet stranice. Na mnogima ćemo se zadržati par minuta, na nekima par sekundi, uglavnom, ostavićemo trag o tome da nam je nešto što se na tim stranicama nalazi neophodno i razmišljamo o kupovini. Međutim, jednom kada zatvorimo pretraživač, male su šanse da ćemo se opet vratiti da isto to potražimo. Statistike kažu da ukoliko nismo odmah odreagovali i poručili robu o kojoj razmišljamo, obično od kupovine odustajemo onog trenutka kada se udaljimo od pretrage. Tu na scenu stupa remarketing. Iskoristiće, ako tako mogu da kažem, informacije o vašim interesovanjima, i početi da vas “juri” podsetnicima da ste pre par dana razmišljali o kupovini određenog proizvoda.
Malo je ljudi koji znaju da na taj način mogu da vrate posetioce na svoj sajt, a još manje onih koji znaju da uopšte nije komplikovano da to sebi priušte. Na internetu možete naći različite platforme koje služe upravo za pružanje usluga remarketinga. Sve što je neophodno da uradite je da kreirate svoj nalog na nekoj od tih platformi, njima date adresu svog sajta, a na svom sajtu postavite piksel izabrane platforme. Takođe bi trebalo pripremiti i nekoliko banera u različitim dimenzijama, na kojima ćete navesti sve ključne informacije o konkretnom proizvodu ili usluzi koju nudimo. To je sve što se očekuje od vlasnika sajta, a ostalo je posao platforme koja se bavi remarketingom. Naravno, ta usluga ima svoju cenu, ali se može reći da je ta cena simbolična u odnosu na sve benefite koje ćete ostvariti korišćenjem ovog vida reklamiranja.
Važno je da ne izgubite iz vida da i sa ovakvim reklamiranjem možete preterati i stvoriti kontraefekat. Ograničite delovanje svog remarketinga na neku razumnu meru, jer će u suprotnom početi da radi protiv vas.
Kako da započnete i vodite svoju digitalnu kampanju reći će vam jedan od predavača na IT konferenciji Jagodrom, Dimitrije Ostojić, inače ekspert za konverziju i marketing automatizaciju. Registrujte se na www.jagodrom.rs