Roditeljima je dodeljena slaba uloga u školi i to se mora promeniti, izjavio je ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević.
„Njih niko nikada nije pitao šta zaista misle, a oni mnogo toga znaju. Zato pojačavamo ulogu roditelja u odlučivanju, kontroli i ocenjivanju nastavnika i direktora škola i to kroz nezavisna, nova roditeljska tela, rekao je on u intervjuu za „Politiku“.
On je, međutim, najavio i da će od Ministarstva za rad zatražiti da se postavi pitanje odgovornosti porodica učenika koji beže sa časova.
„U svetu se za to zna cena – 20 izostanaka jednako 1.500 evra, pa da vidite kako će da se smanji izostajanje“, objasnio je Šarčević.
Govoreći o ocenjivanju učenika, on je rekao da ocena ne treba da bude sredstvo moći i izvor korupcije, kao i da nastavnici moraju da nauče da rade drugačije.
„Ako nastavniku od uspeha njegovih učenika zavisi i visina plate, moraće i više da se potrudi. Najbitnije je da se napusti koncept bubanja. Nastavnici će dobiti veće plate kada taj kvalitet rada bude merljiv“, rekao je Šarčević.
Kada je reč o informatičkoj pismenosti, novi ministar prosvete kaže da će se tehničko obrazovanje i informatika spojiti u jedan predmet koji će se zvati dizajn.
Šarčević je najavio i veću ulogu inspekcija, posebno na lokalu, kažnjavanje direktora i sekretara škola koji prikrivaju radna mesta, kao i dostupnost podataka za celokupno privatno obrazovanje, posebno za fakultete.
Fakulteti koji ne dostave podatke o svom radu biće stavljeni na listu nepoželjnih, naveo je on.
Prema Šarčevićevim rečima, njegov prethodnik Srđan Verbić ostaje u ministarstvu i radiće na konceptu velike mature.