Ukoliko već koristite e-mail marketing, želeli biste da znate šta je zapravo postigao taj mail koji ste poslali. Da li je uopšte stigao na pravu adresu i da li je pročitan? Ukoliko ne pratite analitiku kretanja vašeg email marketinga, nećete ni znati da li je to što radite uopšte korisno.

Za mnoge je praćenje ovih analitičkih rezultata suviše komplikovano i naporno, ali, ukoliko svemu sistematično pristupite, videćete da zapravo i nije toliko teško kao što deluje. Mi ćemo vam navesti osnovnih 6 parametara koje treba da uzmete u obzir, kako ne biste rasipali pažnju ne neke manje bitne.

1. Prvo što će vas sigurno interesovati jeste da li su mail-ovi otvoreni, što će vam dati informacije da li je vreme kada ih šaljete dobro odabrano i da li ste dovoljno interesantni primaocima da uopšte otvore vaš mail.

2. Sledeći korak je da utvrdite koliko ljudi sa vašeg mail-a otišlo na vaš sajt, što je takođe jako bitan podatak.

3. Ukoliko ste postavljali linkove u svojim mail-ovima, korisno je da znate i koliko je primaoca kliknulo na neki link, kao i koliko puta su to učinili.

4. Moguće je da će se mnogi odjaviti sa vaše mailing liste, što jeste obeshrabrujući, ali opet i bitan podatak. Ako se to već desilo, najbolje što možete je da istražite razloge za to, i pokušate da popravite situaciju.

5. Jako je bitno da budete svesni koliko vaših mejlova završi u prijemnom sandučetu primaoca, a koliko u spam pošti. Ukoliko se to često dešava, proverite da li vaš mail sadrži sve neophodne podatke koji će ga razlikovati od nepoželjne pošte.

6. Za kraj, bitno je, možda i najbitnije, utvrditi koliko je prodaje i prihoda došlo upavo od email marketinga. To je uostalom i razlog zbog čega ste i pokrenuli takvu kampanju.

O ovoj ali i drugim temama koje su iz oblasti digitalnog marketinga možete čuti na IT konferenciji Jagodrom. Registrujte se na www.jagodrom.rs

Nema komentara