Bez obzira u kom delu Srbije žive, građani u toku predizborne kampanje bombardovani su različitim i ne mnogo kreativnim političkim oglasima. Predizborna kampanja 2016.donela je građanima Srbije dosta buke i nemira, posebno jer pojedine stranke pomoću „lajavca“ megafona i beskrajnih agresivnih govora svojih lidera preko razglasa, uznemiravaju građane zbog čega se oni često žale. Međutim, neke kampanje poznatih lidera ipak su zabeležene kao drugačije. Jedna od njih je i kampanja predsednika opštine Paraćin, Saše Paunovića „Sigurno napred za Paraćin – nema dileme“ koja je postala reper za novi trend u političkoj komunikaciji.

Paunović je i pre zvaničnog starta instalirao novu vrstu političkog marketinga tvz. SELFIE KAMPANJA. Iako je na svom izuzetno posećenom fejsbuk profilu pre par meseci selfijima na kojima je on u središtu fotografije, a npr.predstavnici mesne zajednice u kojoj se obavljaju neki radovi, oko njega, izazivao i kritike, Punović je uspeo da „brendira“ ovu vrstu kampanje u Srbiji po kojoj je sada prepoznatljiv.

11

„Kada sam počeo sa takvom objavom fotografija, nisu svi odobravali, ali vrlo brzu su shvatili. Važno je da iza kampanje kakva god da je, stoje ispunjena obećanja i dela. Možete vikati ili uzbunjivati narod, ali ako iza sebe nemate realno urađene stvari, ako narod vašim poslom nije zadovoljan, onda je bilo kakva kampanja promašaj i može samo da iritira“ kaže Paunović.

67

Paunović je možda i prvi političar u Srbiji koji je shvatio da je moć društvenih mreža velika. Dok su drugi sa podsmehom odbacivali internet kao moćni medij, paraćinski predsednik uveliko je na svom fejsbuk profilu razgovarao sa građanima i odgovarao na sva pitanja, prijatna i neprijatna. Danas slično pokušavaju i oni koji to do skoro nisu prihvatali, iako za direktan razgovor sa građanima treba imati i hrabrosti.

„Odgovaram na sva pitanja, bez razlike. Društvene mreže kao potpuno novi medij za dvosmernu komunikaciju preuzimaju i u Srbiji primat od elektronskih i štampanih medija. Vrlo brzo će doći trenutak nakon koga će se upravo veći deo javne komunikacije odvijati na internetu. Verujem da već sada većina mlađih građana više informacija dobija i razmenjuje na društvenim mrežama nego što ih prima preko klasičnih elektronskih medija, a kako se čini i sve više starijih ljudi počinje da vrlo aktivno koristi pre svega fejsbuk“ kaže Paunović, a na fejsbuk strani „Program za Paraćin 2016-2020.god“ vodi se prava selfie kampanja.

8 „Fejsbuk je odličan za obaveštavanje ljudi o poslovima koje obavljaju opštinske službe zbog fotografija koje se lako pakuju u tematske albume. Na taj način, umesto trošenja puno reči da se nešto objasni ili ilustruje napredak u nekoj oblasti rada, dovoljno je postaviti fotografiju sa kraćim komentarom. Naravno, ima puno posla oko sistematizacije i izbora fotografija, samog fotografisanja – prakitčno FB strana i FB profil postaju neka vrsta „novine“ koju svakodnevno treba uređivati, biti prisutan i pružati dodatne informacije. Meni to ne oduzima puno vremena pošto inače sve poslove obavljam uz računar, napredak tehnologije, posebno pametni telefoni stvari još pojednostavljuju, a ne treba zaboraviti da mi je i zakonska obaveza da razgovaram sa građanima i da im pružam tražene informacije“objasnio je Paunović čiju kampanju prati materijal sa preciznim obaveštenjem šta je obećano i ispunjeno od strane vlasti u proteklom periodu.

6Iza kampanje stoji veliki broj ljudi koji radi svakodnevno, a iako je Paunović član Demokratske stranke, utisak je da je on izašao iz njenih okvira. Takođe, u njegovoj kampanji za lokalne izbore 2016.godine nema boja i obeležja DS-a. Društvene mreže i internet uopšte su potpuno promenili način igre kad su u pitanju političke kampanje. Političari se povezuju sa svojom ciljnom publikom na mnogo novih i zanimljivih načina. U tome im pomažu upravo tehnologija i internet.

U Pomoravlju su poznata tri lidera čija imena su izašla iz okvira stranaka koje predstavljaju, to su Dragan Marković Palma (JS), Saša Paunović (DS) i Predrag Milanović iz Svilajnca (SDS). Poređenja radi, Srpska napredna stranka koja je najveća i najbrojnija stranka u Srbiji, nije uspela da u Pomoravlju iznedri lidera koji bi na lokalne izbore izašao svojim imenom. Kampanja u Srbiji od strane naprednjaka, vodi se pod imenom Aleksandra Vučića.

BARAK OBAMA PRVI VODIO SELFIE KAMPANJU

Barak Obama je stvarno sjajan primer političkih internet kampanja. Njegove kampanje nisu nalik ostalim. Njegov

WASHINGTON, DC - APRIL 01: Boston Red Sox designated hitter David Ortiz (L) poses for a "selfie" with U.S. President Barack Obama during a ceremony on the South Lawn of the White House to honor the 2013 World Series Champion Boston Red Sox April 1, 2014 in Washington, DC. The Red Sox defeated the St. Louis Cardinals in the 2013 World Series.(Photo by Win McNamee/Getty Images)

WASHINGTON, DC – APRIL 01: Boston Red Sox designated hitter David Ortiz (L) poses for a „selfie“ with U.S. President Barack Obama during a ceremony on the South Lawn of the White House to honor the 2013 World Series Champion Boston Red Sox April 1, 2014 in Washington, DC. The Red Sox defeated the St. Louis Cardinals in the 2013 World Series.(Photo by Win McNamee/Getty Images)

tim je koristio razne oblike, tradicionalne medije, digitalne, ali naročito internet marketing, tačnije društvene mreže, selfie fotografije.

U toku svoje kampanje iz 2012. godine, Obama je imao više followers-a i interakcija nego Mit Romni na svim svojim društvenim mrežama. Na Facebook-u je imao preko 1,2 miliona lajkova do septembra 2012. godine, a Romni je imao jedva pola od toga. Na YouTube-u Obamini video snimci su imali duplo više lajkova, komentara i pregleda, a na Twitter-u je imao 20 puta više ritvitova. U 2012. korišćenje društvenih mreža u svrhe političkog marketinga, nije bilo ništa novo, ali je način na koji je Obamin tim koristio podatke sa interneta, društvene mreže i druge vrste internet marketinga bio inovativan i na kraju  pobedonosan, navodio Mario Pilar.

 

Nema komentara