Za ovih je 10 namirnica dokazano da će zaštititi zdravlje organizma.

1. Limun

Zašto su zdravi: Jedan limun sadrži više od preporučene dnevne doze vitamina C, koji pomaže organizmu u borbi protiv upala, jača kosti i održava zdrav nivo holesterola. Citrusni flavonoidi u limunu mogu sprečiti razvoj stanica raka.

Savet: Dodajte kriškicu limuna šoljicii zelenog čaja. Jedna studija je dokazala kako citrusi u telu pomažu apsorbovati antioksidante iz zelenog čaja za čak 80 odsto.

2. Brokoli

Zašto je zdrava: Jedna manja porcija brokolija sadrži više od potrebnog dnevnog unosa vitamina K, koji je izuzetno važan za izgradnju i očuvanje kostiju. Jednaka količina brokolija može sprečiti razvoj raznih malignih bolesti, prenosi portal fitnessmagazine.com.

Savet: Zagrejte ih. Ukoliko se odlučite zagrejati brokoli u mikrotalasnoj peći, ona će u sebi zadržati i do 90 odsto vitamina C. Učinite li to kuvanjem, zadržava samo 66 odsto spomenutog vitamina.

3. Čokolada

Zašto je zdrava: Samo nekoliko kockica čokolade na dan može sniziti visoki krvni pritisak. Kakao prah je bogat flavonoidima, antioksidantom koji snižava i holesterol.

Savet: Nekoliko kockica crne čokolade sadrži 53,5 miligrama flavonoida, dok mlečna sadrži samo 14.

4. Krompir

Zašto je zdrav: Jedan crveni krompir sadrži 66 mikrograma folne kiseline (vitamin B grupe) koja je neophodna za razvoj i rast deteta. Jedan slatki krompir je prepun vitamina A koji je zadužen za jačanje imuniteta.

Savet: Neka se krompir ohladi pre nego ga pojedete. Istraživanja pokazuju kako na ovaj način možete izgubiti višak kilograma jer će vam ohlađeni krompir nakon jela pomoći da potrošite skoro 25 odsto više masnoće nakon obroka.

5. Losos

Zašto je zdrav: Odličan je izvor omega-3 masnih kiselina koje su povezane sa smirivanjem depresija, srčanih oboljenja i karcinoma.

Savet: Redovna konzumacija lososa smanjuje rizik od nastanka makularne degeneracije oka koja se javlja u kasnijoj životnoj dobi i može dovesti do gubitka vida.

6. Orasi

Zašto su zdravi: Sadrže najviše omega-3 masnih kiselina, koje snižavaju holesterol, poboljšavaju raspoloženje i bore se protiv razvoja malignih bolesti.

Savet: Pojedite nekoliko oraha posle večere – melatonin iz oraha garantuje dobar san.

7. Avokado

Zašto je zdrav: Prema nekim studijama snižava holesterol za čak 22 odsto. Avokado takođe sadrži velike količine kalijuma koji pomaže snižavanju krvnog pritiska, a prema američkom Nacionalnom institutu za srce, pluća i krv, jedan od najboljih načina kontrolisanja visokog pritiska je konzumirati dovoljno kalijuma.

Savet: Dodajte ga salatama a on će pomoći organizmu apsorbirati nutrijente iz ostalih namirnica

8. Beli luk

Zašto je zdrav: Odličan je u borbi protiv raznih bolesti, a navodno može sprečiti razvoj bakterija, poput E. coli.

Savet: Pazite kako ga obrađujete tokom kuvanja – beli luk koji se prekuva gubi mnoštvo nutrijenata.

9. Spanać

Zašto je zdrav: Najveća blagodat spanaća je količina vitamina i minerala: bogat je izvor folne kiseline (49 odsto preporučenog dnevnog unosa po obroku), vitamina A, B, C, E, gvožđa, mangana i kalijuma.

Savet: Česta konzumacija spanaća ostaviće i vidljive posledice na vašoj kosi, koži i noktima, s obzirom da kompleks vitamina B ulaže u njihovu lepotu.

10. Mahunarke

Zašto su zdrave: Jedete li mahunarke četiri puta na nedelju dana možete smanjiti rizik od srčanih bolesti za 22 odsto, a ta ista navika može smanjiti rizik od razvoja raka dojke.

Savet: Što je mahunarka tamnija, to više antioksidanta sadrži. Jedno je istraživanje pokazalo kako crni grašak ima 40 odsto više antioksidanata od ostalih vrsta graška, piše ordinacija.hr.

Nema komentara