Radio-televizija Srbije i producentska kuća „Eye to Eye“ stigli su do polovine snimanja igrane TV serije „Čizmaši“, zasnovane na antologijskom romanu akademika Dragoslava Mihailovića, jednog od najznačajnijih srpskih pisaca.
Od dvanaest planiranih epizoda do sada je već snimljen materijal za šest, na različitim lokacijama po Beogradu.
Ekipa serije seli se u Senjski Rudnik u blizini Despotovca gde će provesti dve nedelje snimanja u originalnom lokalitetu u kojem se deo radnje romana dešava.
Čizmaši su snažna lirska priča o nižem oficiru bivše jugoslovenske vojske Žiki Kurjaku (tumači ga mladi glumac Miodrag Dragičević kome je ovo prva uloga), od detinjstva u rudarskom zavičaju, preko vojničkih dana, do teške depresije, zatvora i velegradske ludnice.
Kurjak je oličenje ljudske dobrote, koja biva sputana i narušena okolnostima u koje ga život baca.
Kroz potresnu priču o naredniku Žiki Kurjaku i njegovom životnom putu prelamaju se neke od ključnih istorijskih okolnosti 20. veka, kao i sudbina junačke srpske vojske koja postaje deo novog sistema nakon ujedinjenja i koju taj sistem lagano razjeda ostavljajući pojedincima da se za nju istinski bore i spreče neminovni raspad.
Čizmaši su 1983. dobili NIN-ovu nagradu za roman godine, a 1984. bili najčitanija knjiga u tradicionalnoj anketi Narodne biblioteke Srbije.
Ovaj roman predstavlja jezički biser srpske literature, koji je scenaristički za potrebe televizije adaptirao Đorđe Milosavljević, jedan od najboljih i najnagrađivanijih domaćih pisaca i scenarista.
Reditelj ovog ambicioznog projekta je Dejan Zečević, nagrađivani filmski i televizijski autor. Urednik serije je Marko Novaković, a pored Miodraga Dragičevića u glavnim ulogama igraju: Mladen Sovilj, Miodrag Radonjić, Aleksandar Berček, Miloš Timotijević, Nebojša Milovanović, Aleksandar Đurica i Sloboda Mićalović.
Očekuje se da će Čizmaši kao televizijska serija postaviti nov standard televizijskog stvaralaštva, sjedinjujući visoku literaturu sa savremenim produkcionim i vizuelnim dostignućima, a ujedno i dosledno razumeti potrebe gledaoca za smislenim i vrednim televizijskim sadržajem.