POSLE VIŠE OD VEKA NEMA RAMPE KOD GILJA

2

Između Jagodine i Ćuprije kod Gilja nema više železničke rampe što je dobra vest za sve one koji ovim putem svakodnevno prolaze. Iz Železnica Srbije objašnjavaju da stara trasa više nije u funkciji.

„Početkom oktobra, tačnije 9.oktobra ove godine pušten je saobraćaj na novu trasu dvokolosečne pruge Gilja – Ćuprija, odnosno stara trasa više nije u funkciji. S tim u vezi, u toku je demontaža postojećeg koloseka i pružnog prelaza jer je trasa pruge izmeštena“ rekli su ovom preduzeću za Infocentralu.

zeleznica gilje
Gilje još od 1884.na karti železničkog saobraćaja

JP „Železnice Srbije“ počela je rekonstrukciju i modernizaciju železničke pruge Beograd – Niš. Prvom fazom ovog projekta obuhvaćena je rekonstrukcija i modernizacija postojeće pruge na deonici Gilje – Ćuprija – Paraćin, kao funkcionalno prostorne celine. Planska rešenja rekonstrukcije i modernizacije podrazumevaju izgradnju dvokolosečnog železničkog mosta preko Velike Morave, što uslovljava izmenu trase pruge od stajališta Gilje do mesta Zmič, sa rekonstrukcijom staničnog platoa i koloseka stanice Ćuprija, (uz zadržavanje svih funkcija u stanici Ćuprija) i formiranje novog stajališta Gilje.

Planskom dokumentacijom, odnosno rekonstrukcijom je obuhvaćena i sadašnja dvokolosečna pruga od Ćuprije do Paraćina odnosno formiranje nove jednokolosečne veze „Rasputnica-Ćuprija-Paraćin“, (napuštanja jednog koloseka, prelazak sa levog na desni kolosek), i izgradnje novog koloseka (na mestu uklapanje postojeće i planirane trase pruge) koji zauzima paralelni položaj sa postojećom trasom do ulaska u stanicu Paraćin.

Prvom fazom ovog projekta obuhvaćena je rekonstrukcija i modernizacija postojeće pruge na deonici Gilje – Ćuprija – Paraćin, kao funkcionalno prostorne celine. Planska rešenja rekonstrukcije i modernizacije podrazumevaju izgradnju dvokolosečnog železničkog mosta preko Velike Morave, što uslovljava izmenu trase pruge od stajališta Gilje do mesta Zmič, sa rekonstrukcijom staničnog platoa i koloseka stanice Ćuprija, (uz zadržavanje svih funkcija u stanici Ćuprija) i formiranje novog stajališta Gilje.

Planskom dokumentacijom, odnosno rekonstrukcijom je obuhvaćena i sadašnja dvokolosečna pruga od Ćuprije do Paraćina odnosno formiranje nove jednokolosečne veze „Rasputnica-Ćuprija-Paraćin“, (napuštanja jednog koloseka, prelazak sa levog na desni kolosek), i izgradnje novog koloseka (na mestu uklapanje postojeće i planirane trase pruge) koji zauzima paralelni položaj sa postojećom trasom do ulaska u stanicu Paraćin.

Prethodni tekstPRVA ŠKOLA U NEMAČKOJ ZABRANILA NOŠENJE BURKE I FEREDŽE
Sledeći tekstSUBOTA NA NEDELJU – POČINJE ZIMSKO RAČUNANJE VREMENA

2 KOMENTARA

Оставите одговор на Nemanja Markovic Odustani od odgovora

Molimo vas unesite komentar
Molimo vas da unesete ime