Između Jagodine i Ćuprije kod Gilja nema više železničke rampe što je dobra vest za sve one koji ovim putem svakodnevno prolaze. Iz Železnica Srbije objašnjavaju da stara trasa više nije u funkciji.
„Početkom oktobra, tačnije 9.oktobra ove godine pušten je saobraćaj na novu trasu dvokolosečne pruge Gilja – Ćuprija, odnosno stara trasa više nije u funkciji. S tim u vezi, u toku je demontaža postojećeg koloseka i pružnog prelaza jer je trasa pruge izmeštena“ rekli su ovom preduzeću za Infocentralu.
JP „Železnice Srbije“ počela je rekonstrukciju i modernizaciju železničke pruge Beograd – Niš. Prvom fazom ovog projekta obuhvaćena je rekonstrukcija i modernizacija postojeće pruge na deonici Gilje – Ćuprija – Paraćin, kao funkcionalno prostorne celine. Planska rešenja rekonstrukcije i modernizacije podrazumevaju izgradnju dvokolosečnog železničkog mosta preko Velike Morave, što uslovljava izmenu trase pruge od stajališta Gilje do mesta Zmič, sa rekonstrukcijom staničnog platoa i koloseka stanice Ćuprija, (uz zadržavanje svih funkcija u stanici Ćuprija) i formiranje novog stajališta Gilje.
Planskom dokumentacijom, odnosno rekonstrukcijom je obuhvaćena i sadašnja dvokolosečna pruga od Ćuprije do Paraćina odnosno formiranje nove jednokolosečne veze „Rasputnica-Ćuprija-Paraćin“, (napuštanja jednog koloseka, prelazak sa levog na desni kolosek), i izgradnje novog koloseka (na mestu uklapanje postojeće i planirane trase pruge) koji zauzima paralelni položaj sa postojećom trasom do ulaska u stanicu Paraćin.
Prvom fazom ovog projekta obuhvaćena je rekonstrukcija i modernizacija postojeće pruge na deonici Gilje – Ćuprija – Paraćin, kao funkcionalno prostorne celine. Planska rešenja rekonstrukcije i modernizacije podrazumevaju izgradnju dvokolosečnog železničkog mosta preko Velike Morave, što uslovljava izmenu trase pruge od stajališta Gilje do mesta Zmič, sa rekonstrukcijom staničnog platoa i koloseka stanice Ćuprija, (uz zadržavanje svih funkcija u stanici Ćuprija) i formiranje novog stajališta Gilje.
Planskom dokumentacijom, odnosno rekonstrukcijom je obuhvaćena i sadašnja dvokolosečna pruga od Ćuprije do Paraćina odnosno formiranje nove jednokolosečne veze „Rasputnica-Ćuprija-Paraćin“, (napuštanja jednog koloseka, prelazak sa levog na desni kolosek), i izgradnje novog koloseka (na mestu uklapanje postojeće i planirane trase pruge) koji zauzima paralelni položaj sa postojećom trasom do ulaska u stanicu Paraćin.
Све сте рекли осим тога када ће бити пуштена у рад нова пруга Гиље-Параћин.
Rampe nema,a ni tocak na kolima necu da imam ako se uskoro ne povade sine i stavi asfalt…ono je strasno