I sami ste svedok da se sve više brendova probija na Facebook-u, koristeći one objave na kojima stoji oznaka “Sponsored”. Svi pričaju da to može povećati posetu, broj lajkova, a samim tim i prodaju. Sve to zvuči jako primamljivo, i sami biste hteli da se oprobate u tome, ali vas muči hiljadu pitanja.
Šta ako je to previše skupo za mene? Šta ako troškovi počnu da se gomilaju? Da li ću znati da postavim reklamu?
Da li ste se možda prepoznali u ovoj priči? Ako jeste, za početak imamo utešne vesti za vas. Ne možete potrošiti više od onoga što ste spremni da uložite. Nema skrivenih troškova, sami određujete visinu uloženog novca u reklamu na Facebook-u. Svaki klik će vas stajati nekoliko centi, pa sami možete odrediti koliko ste klikova spremni da uložite u svoju reklamu.
Sad kada ste se oslobodili tog straha koliko će vas to reklamiranje koštati, vreme je da vas upoznamo sa nekim detaljima kojima je bitno pozabaviti se kako taj novac ne bi bio uludo protraćen.
Ono o čemu morate voditi računa jeste ciljna grupa ljudi kojima će se vaša reklama prikazivati. Reklamu za salon venčanica nećete prikazivati muškarcima, ili ženama koje su u penziji. Osim toga, ukoliko vam je to takođe bitan faktor, ograničite se i geografski na krug od 40-50 kilometara od vaše adrese, kako ne biste uzalud obaveštavali osobe koje nemaju nameru da prevale neki veliki broj kilometara da bi obišle vašu radnju, a ni slanje poštom im se preterano ne isplati ili nije opcija, ako se bavite pružanjem usluga.
Sledeća bitna stvar kod Facebook reklame je vizuelni utisak koji reklama ostavlja. Zato se morate potruditi da osmislite dobar tekst reklame koji će stajati uz odgovarajuću sliku i poziv na akciju. Tekst mora biti dovoljno zanimljiv, intrigantan, kako bi zadržao i opravdao pažnju koju je slika privukla. Što se slika tiče, može ih biti i više različitih, od kojih će se vremenom izdvojiti ona koja se pokazala kao najklikabilnija. Ukoliko su slika i tekst odradili svoje, ostaje još da se sve to upotpuni dobrim pozivom na akciju. Stručnjaci tvrde da je najbolje reklamu usmeriti ka stranici na sajtu koja daje dodatne informacije o reklamiranom proizvodu ili usluzi (tzv. landing page). Mnogi greškom reklamu linkuju na početnu stranu sajta ili na Facebook stranicu, što samo osipa pažnju čitaoca i ne daje tako dobre rezultate.
Ukoliko ste sve ove korake postavili kako treba, samo kreiranje reklame je jednostavniji deo procesa. Potrebno je da odete na adresu www.facebook.com/advertising, i odatle pratite korake koji će se od vas tražiti pri kreiranju vaše prve reklame.
Više o marketingu na društvenim mrežama govoriće vam stručnjak iz ove oblasti, jedan od predavača na IT konferenciji Jagodrom, Petar Vasić. Registrujte se na www.jagodrom.rs