U Hotelu Hill Jagodina danas je održana stručna radionica na temu eRačuna, kojoj su prisustvovali predstavnici državnih i privatnih preduzeća sa teritorije opština Jagodina. Kroz ovu edukaciju privrednici su se upoznali sa primenom eRačuna u poslovanju, načinom slanja, primanja i samim oblicima eRačuna koji će prema predlogu Evropske komisije, do 2021. godine postati vodeći način fakturisanja.
-eRačuni su prvi korak ka digitalizaciji poslovanja unutar jedne kompanije. Jer uvođenjem eRačuna vi morate digitalizovati i arhivu i ostale procese u preduzeću. Zamislite da jedan dokument ne tražite po registratoru, nego ukucavanjem naziva firme ili nekog drugog parametra pronađete račun za tri sekunde? Možete li zamisliti tu uštedu u vremenu i novcu? Jednom kada firme osete sve prednosti digitalizacije, nikad se više neće vratiti na zastarele procese. Ko danas kuca na pisaćoj mašini? Isto tako će se za tri godine ljudi pitati ko još šalje papirne račune. Ko još čuva račune po registratorima, nezamislivo gubljenje vremena i novca! – istakao je Nenad Solujić, ispred kompanije Servis Moj eRačun.- Bitno je naglasiti da prelaskom na elektronsko poslovanje, svi procesi unutar kompanije ostaju isti, ali se obavljaju brže i kvalitetnije, pri čemu je mogućnost ljudske greške svedena na minimum.
Na predavanju je bilo govora i o tome kako prepoznati ispravan eRačun. Na srpskom tržištu postoji nekoliko informacijskih posrednika koji se bave slanjem i dostavom računa u eObliku, među kojima je i Servis Moj-eRačun, pa ukoliko od njih dobijete takav račun, možete biti sigurni da se radi o ispravnom eRačunu. Za postavljanje neke osnovne eArhive primljenih eRačuna dovoljno je na računaru pripremiti diskovni prostor i organizujete prostor u kojem čuvate tako primljene eRačune. Uvek možete i zakupiti eArhivu kod svog informacijskog posrednika, koji se brine da svi računi budu sačuvani u elektronskom obliku u zakonom predviđenom roku. Ukoliko je potrebno da pre svih ovih procesa (plaćanja, knjiženja i arhiviranja) račun odobri jedna ili više osoba dovoljno je koristiti neki od sistema za upravljanje dokumentima, tzv DMS.
Koliko je zapravo lako koristiti ovu uslugu, možete saznati vrlo jednostavno. Svakako posetite jednu od predstojećih edukacija servisa Moj-eRačun –„Digitalizacija poslovanja – uvođenje eRačuna“ i ili kontaktirajte predstavnike DOCLOOPa na broj telefona 064 / 8893 098.