Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije podnelo je krivičnu prijavu Tužilaštvu za organizovani kriminal protiv 14 odgovornih lica na čelu sa bivšim ministrom Milutinom Mrkonjićem.
Kako saznaju Večernje novosti, deonica Ub – Lajkovac na Koridoru 11 nikada nije puštena u saobraćaj, a 4,5 kilometara, od ukupno 12,5 koji su asfaltirani, moraće da se radi iz početka, za šta će biti potrebno oko milijardu dinara, odnosno nešto više od osam miliona evra.
„Uočena su brojna oštećenja, a utvrđeno je da su majstori ugradili glinu u osnovu autoputa“, pišu Novosti i navode da je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, na čijem je čelu Zorana Mihajlović, podnelo je krivičnu prijavu Tužilaštvu za organizovani kriminal protiv 14 odgovornih lica na čelu sa bivšim ministrom Milutinom Mrkonjićem, kao i protiv direktora građevinskih preduzeća – PzP „Beograd“ Bore Jelića, AS „Putevi Užice“ Milana Bojovića i Ratomira Todorovića, direktora AD „Planum“.
Na spisku osumnjičenih su i inženjeri iz Instituta za puteve, „Koridora Srbije“ i Saobraćajnog instituta CIP koji su bili angažovani kao nadzorni organ i trebalo je da ukažu na propuste i korišćenje neadekvatnog materijala.
Kako Novosti nezvanično saznaju, u resornom ministarstvu su, posle izveštaja Saobraćajnog instituta CIP i „Puteva Srbije“ o stanju ove saobraćajnice, odlučili da nadležni pravosudni organi utvrde da li postoji odgovornost ljudi koji su radili na ovom projektu, i kolika je, jer će sanacija već urađenog autoputa morati da se plati iz budžeta.
Postoje i aktivne su garancije koje su dali „Putevi Užice“ i „Planum“ u iznosu od 331 miliona dinara, a ostatak od 680 miliona za ovu sanaciju moraće da se plati iz budžeta.
Izgradnja ove deonice započeta je 2010. a završena je 2014. godine.
Naručilac posla bilo je tadašnje Ministarstvo saobraćaja, korisnik „Koridori Srbije“, a izvođači „Planum“, „Putevi Užice“ i PzP „Beograd“.
U krivičnoj prijavi u koju su Novosti imale uvid piše da su radovi sa oko 75 miliona evra plaćeni iz republičkog budžeta, što znači da je direktnu kontrolu nad plaćanjem imalo resorno ministarstvo čiji je tadašnji ministar bio Milutin Mrkonjić.
„Putevi Srbije“ su u aprilu ove godine u izveštaju utvrdili brojna oštećenja na površini kolovoza, konstatovane su pukotine na asfaltu od po tri centimetra, ulegnuća ispred i iza mostova, kao i bele fleke na asfaltnom zastoru na mostovima.
Zbog toga je ovo preduzeće tražilo od „Koridora“ da izrade projekat sanacije ove deonice, a „Koridori“ su za to u junu angažovali Saobraćajni institut CIP.
Inženjeri iz CIP-a su utvrdili da pukotine idu kroz ceo asfaltni sloj, kao i da su nastale na dnu slojeva autoputa. Ocenili su i da je glavni uzrok oštećenja sloj drobljenog kamena i nasip od gline koji se nalaze na dubini od 87 do 100 centimetara.
Posle pregleda deonica autoputa na koje su ukazali „Putevi Srbije“, predloženo je da se sanira 2.620 metara kolovoza, a procenjeno je da bi za to bilo potrebno oko 580 miliona dinara.
CIP je predložio sanaciju još 1.995 metara auto-puta, a okvirna procena je da bi popravke ukupno koštale 1,069 milijardi dinara.
danas.rs