Visokogradnja inženjering značajno je proširila svoju delatnost u proteklom periodu. Kao najvažnije projekte izdvojio bih završetak izgradnje prvog zatvorenog stambenog naselja u ekskluzivnom, turističkom delu Jagodine – Apartmani i Kargo centra, kompleksa na autoputu E-75 kod naplatne rampe Jagodina – na 120 km od Beograda i 100 km od Niša. Izgradili smo i stanicu Metan-CNG koja komprimuje prirodni gas i utiskuje ga u vozila i trejlere.

1Ovako Vladan Radovanović, direktor kompanije Visokogradnja inženjering, opisuje trenutne poslovne aktivnosti i aktuelne investicije beogradske firme koja ima i svoj poslovni centar u Jagodini, gde se nalazi i baza građevinske mehanizacije i skladište sa stovarištem građevinskog materijala.

– U jagodinskom naselju Apartmani izgrađeno je i potpuno zaokruženo 145 stanova, a kompleks ima unutrašnje koridore za kretanje, recepciju i dva ulaza za pešake, kao i jedan tehnički ulaz za dostavna vozila. Za savršeni red i tekuće održavanje zadužena je servisna služba koju je obrazovala i finansira Visokogradnja inženjering, kako bi se očuvao kvalitet i nivo stanovanja. Ona je na raspolaganju stanarima 24 časa dnevno za sve njihove potrebe, uključujući dežurnog električara i lift servisera – kaže Radovanović u razgovoru za eKapiju.

Kargo centar je uređena lokacija sa parkiralištima i saobraćajnicama, ukupne površine 42.000 m2, potpuno obezbeđena, obeležena i osvetljena.

– Izgradili smo modernu halu površine 7.000 m2, sa osam utovarno-istovarnih rampi, a tu je i upravna zgrada na dva nivoa (1.800 m2), potpuno opremljena infrastrukturom, restoranom i poštom. Inače, naša kompanija je i članica Truck Parking Europe – ističe sagovornik eKapije.

Visokogradnja inženjering je nedavno izgradila i betonsku bazu kapaciteta 80 m3/h koja može raditi 365 dana u godini bez obzira na temperaturu i vlagu, zahvaljujući tehnologiji zagrevanja i kontrole vlažnosti. Poseduje i pet beton miksera i dve beton pumpe. Za stanicu Metan-CNG kompanija je dobila sve neophodne licence za trgovanje, a radnici su prošli obuku i položili ispite za rad sa opremom pod pritiskom, u skladu sa EU standardima

Nova industrijska zona u Jagodini

Samo u izgradnju Kargo centra uloženo je 5 mil EUR, pri čemu u ovu sumu nisu uračunati svi radovi i angažovanje Visokogradnje 4inženjering, kao ni vrednost same lokacije koja je kupovana od privatnih vlasnika godinama unazad i spajana u celinu, kako bi se dobio jedinstven prostor od 4,5 hektara.

– Lokacija Nova industrijska zona u Jagodini ima sve prednosti – nalazi se tik uz autoput E-75, opremljena je svom neophodnom infrastrukturom i, što je najvažnije, neke od najvećih evropskih i svetskih firmi izgradile su svoje fabrike i rade upravo na ovom mestu. Među njima su Vibac Balcani, Andrea Confezione, Aunde, Mobilturi – navodi Vladan Radovanović.

Prema njegovim rečima, takvo okruženje bilo je veliki motiv i podsticaj da se upravo ovde pozicionira jedan objekat uslužno-magacinskog tipa, sa velikim parkiralištem, teretnom vagom i pumpom. Naš sagovornik veruje da je pitanje dana kada će već prisutnim kompanijama ili potencijalnim novim investitorima zatrebati nešto od prostora i usluga koje nudi Kargo centar.

– Razvojna agencija Srbije (RAS) nam takođe uliva nadu da bi Vlada Srbije mogla nekog od velikih investitora da usmeri upravo u Kargo centar, koji bi se vrlo lako uklopio u bilo koju „brownfield“ investiciju. Verujem da bi to bilo dobro rešenje za sve aktere.

Malo prostora za investicije i širenje

DCIM100MEDIADJI_0179.JPG

DCIM100MEDIADJI_0179.JPG

Visokogradnja inženjering trenutno zapošljava 143 radnika, a bavi se projektovanjem stambenih, poslovnih i industrijskih objekata, linijskih i mašinskih instalacija i izgrađuje mašinske radionice i kotlarnice. Radovanović ističe da imaju odličnu operativu, opremljenu i za izgradnju gasnih instalacija na malom i srednjem pritisku.

– U Jagodini posluje i naš ogranak Wing Club Hotel i Wing Club Apartments, a odnedavno i Limoservis & rent a car, gde još uvek radimo na popuni voznog parka i razvijamo saradnju sa nekoliko partnera. Tu imamo velika očekivanja – najavljuje Radovanović.

Sagovornik eKapije kaže da je Visokogradnja inženjering zadovoljna rezultatima poslovanja i da je mnogo toga urađeno za prethodnih 12 godina.

– Kompanija nije ostavila dugove, niti je oštetila bilo koga i to nam je najvažnije. Naši radnici su ponosni na svoju firmu i to svuda ističu.

Kada je reč o poslovnoj klimi, Radovanović smatra da je tržište u Srbiji prilično zatvoreno, ali se konkurencija probija i zato veruje da će u narednih 10 godina sve biti drugačije.

– Često smo bili pred izazovom očuvanja tekuće likvidnosti. Redovne obaveze nam ne zadaju veće probleme, ali je pritisak prisutan i zato ostaje malo prostora za investicije u nove programe. Razlog tome je i što nema banaka koje dugoročno prate privredu – primećuje naš sagovornik.

Visokogradnja inženjering nikada nije koristila bilo kakve državne subvencije, a trenutno je glavni cilj očuvanje radnih mesta i restrukturiranje.

– Naravno, imamo volje i znanja da radimo mnogo više, ali to ne zavisi samo od nas. Ukoliko uspemo da zadržimo sve radnike i ostanemo na ovom nivou u 2018. godini, biće to veliki uspeh – zaključuje Vladan Radovanović u razgovoru za eKapiju.

M.A.

www.ekapija.com

naslovna foto Nenad Đukić

Nema komentara