bisaaaGotovo svakodnevno možemo čuti, da je neko medju nama, naglo promenio svoje ponašanje, u tom smislu, što je postao jednostavno opasan za okolinu. Osoba je postala preterano agresivna u komunikaciji, ima česte ispade, sklonija je nasilju, optužujuća, nepoverljiva. Stepen destruktivnosti može biti različitog stepena i kao posledicu u krajnjoj meri donosi samoubistvo, ubistvo ili gubljenje kontakta sa realnošću.

Burn out ili u prevodu pregorevanje je termin koji se najpre koristio u industriji svemirskih letilica. Raketa ima osobinu da se pri velikoj potrošnji goriva toliko zagreje da potpuno izgori. Ovu pojavu iz astronautike su psiholozi iskoristili da bi objasnili sindrom izgaranja. Kod nas se ovaj termin najčešće koristi za iscprljivanje na poslovnom planu, ali može se javiti u svim sferama života.

Stres je mehanizam odbrane koji nam omogućava da se suočimo sa promenama u životu. On pomaže da reagujemo na opasnost, po naš integritet i egzistenciju, jer funkcioniše poput alarma. Stres je koristan, ako služi da se loše stvari po nas prevazidju i prežive. Ako je osoba duži vremenski period izložena stresnim situacijama, a to je najčešće naša stvarnost, stres predstavlja ozbiljnu opasnost po zdravlje psihe i tela.

Kako prepoznati stres?

Uočljivi su problemi sa spavanjem, teškoće pri disanju, bolovi u mišićima, čest umor, problemi sa krvnim pritiskom, hronične infekcije, alergijske reakcije, herpes, depresija, potištenost, nervoza, agresivnost, nedostatak volje…

Kako smanjiti uticaj stresa na svoj organizam?

Pre svega voditi računa o pravilnoj ishrani i umerenoj fizičkoj aktivnosti. Organizam se obnavlja tokom sna, tako da nam je on neophodan u dovoljnoj meri, ali obnavlja se i tokom pravilnog disanja. Mnogi ljudi, a čini se da su žene tome sklonije, nepravilno i površno dišu, a to doprinosi da organizam nije u mogućnosti da se oslobodi stresa

Boravak u prirodi, odmor, opuštanje i fizička aktivnost su neophodni za zdrav i prijatan život, zato odvrnite svoje ventile.

piše Biserka Jakovljević

 

 

 

Nema komentara