Svako ima tajn uželju da lepo stari. Ni vi niste izuzetak. Istina je da, ma koliko bili zdravi ili bolesni, ništa ne možete učiniti da zaustavite proces starenja.

Međutim, možete usporiti starenje tela ako, što je moguće ranije, usvojite neke zdrave navike. Dobre navike danas mogu učiniti da uživate u starosti dostojanstveno i sa dobrim držanjem.

Osim genetike, na većinu ćelijskih procesa koji izazivaju starenje organizma utiču ishrana, način života, vežbe, stres i drugi spoljašnji uticaji.

Imajte na umu da je potrebno mnogo vremena da pomognete svom telu da dobro stari. Samo treba da steknete neke zdrave navike i da ih se držite pa dobri rezultati neće izostati.

Evo nekih navika koje imaju ljudi koji lepo stare.

  1. Redovna briga o koži

Godine se najpre pokažu na koži, stoga je važno da se držite pravilne nege da biste odložili znake njenog starenja.

Ispitivanje objavljeno u Dermato Endocrinology 2012., pokazalo je da prirodno sterenje uslovljava genetika, a da spoljašnje starenje može da se spreči i da nega kože u tome igra ključnu ulogu.

Kod pravilne nege kože važno je da koža bude dobro hidrirana jer će tako biti elastična i meka.

Studija objavljena 2012.u Journal of Clinical Investigation, kaže da se bore mogu smanjiti u velikoj meri ako koristite ovlaživač koji sadrži retinoid. Retinoid prodire duboko u kožu i deluje na vanćelijsku matricu – vlakna kolagena i elastina.

Osim hidratacije, umivajte se blagim sredstvom za čišćenje dva puta dnevno, kako na koži ne bi bilo nečistoće, prašine i drugih iritanata. Nikada nemojte otići na spavanje pre nego što uklonite šminku jer ona može da zatvori pore i izazove znake starenja.

Takođe, važno je da jednom nedeljno uradite blagi piling koji će ukloniti mrtve slojeve kože.

I na kraju ali ne najmanje bitno, uvek koristite kozmetičke proizvode koji odgovaraju vašem tipu kože.

  1. Zaštita od sunčevih zraka

Previše vremena na suncu može da izazove oštećenja kože, pege od sunca, opuštenu kožu i bore. Preterano izlaganje suncu, takođe, povećava i rizik od dobijanja raka kože.

Studija objavljena 2013.u Clinical, Cosmetic and Investigational Dermatology, otkriva da je izlaganje ultraljubučastom zračenju (UV) odgovorno za 80% vidljivih znaka starenja na licu.

Vidljivi znaci starenja se mogu sprečiti redovnom upotrebom zaštitinih losiona za sunčanje.

Studija iz 2013.,objavljena u Annals of Internal Medicine, pokazuje da redovna upotreba zaštitnih sredstava za sunčanje usporava starenje kože kod sredovečnih muškaraca i žena.

Koristite zaštitnu kremu/losion za sunčanje sa visokim faktorom – 30 ili više. Koristite ih svakog dana, čak i kad je oblačno, ako morate da izađete tokom sati kada je zračenje najjače.

Međutim, kako sunčevi zraci pokreću proizvodnju vitamina D, koji je suštinski važan za zdravlje kostiju, telo morate izložiti jutarnjem suncu bar 15 minuta dnevno.

  1. San za lepotu

Prema Nacionalnoj fondaciji za spavanje, odrasli bi trebalo da spavaju od sedam do devet sati svake noći. Ovo smanjuje rizik od gojaznosti, srčanih oboljenja i dijabetesa. Osim toga, popodnevno dremanje poboljšava memoriju.

Ispitivanje iz 2010.,objavljeno u Annals of Epidemiology, pokazuje da ljudi koji spavaju manje od šest sati tokom noći, imaju tri puta više šansi da dobiju dijabetes i srčano oboljenje.

Spavanje ima i direktan uticaj na zdravlje kože. Tokom sna telo luči nekoliko hormona koji pomažu obnavljanje kolagena i elastina, esencijalnih gradivnih elemenata zdrave i zategnute kože.

Prema istraživanju University Hospitals Case Medical Center iz2013.,kvalitet sna utiče na funkcionisanje kože i starenje. Oni koji slabo spavaju imaju pojačane znake starenjakože i sporiji oporavak od nekoliko stresora iz okruženja, kao što je narušena barijera kože ili UV zračenje.

Na san gledajte kao na osnovnu ljudsku potrebu a ne kao na luksuz.

Nakon dugog napornog dana na poslu, potrebno vam je sedam do osam sati zdravog sna. Kupka pre spavanja, slušanje lagane muzike ili 10 minuta meditacije mogu vam pomoći da bolje spavate. Dobar noćni san učiniće da vaš um i telo budu sveži ujutru.

  1. Držite se mediteranske ishrane

Ishrana igra veliku ulogu u izgledu kože i starenju organizma. Ako želite da lepo starite, držite se mediteranske ishrane.

Mediteranska ishrana insistira na hrani biljnog porekla, kao što su voće i povrće, cela zrna, mahunarke i orašasti plodovi. Podrazumeva i umereno konzumiranje crnog/crvenog vina, ribu dva puta nedeljno i manji unos soli. U ovom načinu ishrane crveno meso nije preoručljivo.

Većina masti u ovom načinu ishrane su nezasićene i potiču od maslinovog ulja i orašastih plodova, a to je sve zdravo.

Harvardska škola medicine objavila je da je kod starije populacije, mediteranska ishrana dopunjena maslinovim uljem ili orašastim plodovima povezana sa napretkom kognitivne funkcije.

  1. Redovne jutarnje šetnje

Aktivnost kroz vežbu, kao deo dnevne rutine, vitalni je deo lepog starenja.

Ako nemate vremena za salu za vežbanje/teretanu i plan ekstenzivnog vežbanja, šetnja može biti sjajna zamena.

Šetnja je jedan od nejefikasnijih oblika vežbe za osobe svih starosnih dobi i svih kondicionih stanja. Pomaže da ostanete u formi, što za uzvrat pomaže neutralizaciju slobodnih radikala, jača imuni sistem i čak pospešuje razvoj novih moždanih ćelija.

Studija iz 2013., objavljena u Evropskom žurnalu za primenjenu fiziologiju, pokazuje da vežbe nižeg stepena naprezanja, kao što je 30 minuta šetnje, smanjuju oksidativni stres i aktivaciju neutrofila kod starijih osoba. Ova studija bi mogla da ohrabri više ljudi da dodaju malo fizičke aktivnosti u svakodnevni život.

Uživajte u 30 minuta brze šetnje na otvorenom. Tako ćete provesti neko vreme uživajući u prirodi i svome telu dodati udar svežeg kiseonika.

  1. Uzdržavajte se pića i pušenja

Još jedna zdrava navika ljudi koji lepo stare je uzdržavanje od prekomernog konzumiranja alkohola i da su rekli ne pušenju.

Pretrano piće nije dobro za kožu, kao ni za ukupno zdravlje. Zapravo, veliki unos alkohola je povezan sa prevremenim starenjem jer smanjuje nivo vitamina A u organizmu, antioksidanta neophodnog za stvaranje kolagena.

Kako je alkohol diuretik, izaziva dehidraciju, kako organizma tako i kože. Suva koža je sklonija prevremenom starenju i pojavi njegovih znakova, kao što su bore i sitne bore oko očiju.

Konzumiranje alkohola je povezano i sa povećanim rizikom od pojave melanoma i drugih vrsta karcinoma kože. Ovo je dokazala i studija iz 2014 koju je objaviio Cancer Causes and Control.

Kao i piće, pušenje je takođe loša navika koja dovodi do pojave znakova starenja u ranijem dobu. Studija iz 2007.,objavljena u Žurnalu za dermatološka izučavanja, pokazuje da pušenje duvana dovodi do ubrzanog starenja kože.

Osim toga, pušenje je povezano sa povećanim rizikom od dobijanja raka, srčanih oboljenja, neplodnošću i visokim krvnim pritiskom.

 

 

Nema komentara